Monday, June 15, 2009

Någon som...

..har ett mobilt usb-modem som du vill skänka bort/hyra ut/sälja/på annat sätt göra tillgängligt för mig i sommar? Det skulle kosta 129 euro för ett nytt modem som jag troligen inte skulle använda mera än två månader... :-S Så har du, kära läsare, ett annat alternativ åt mig så är det välkommet! :-)

Om inte den där projektledaren hade stuckit till Thailand (eller vart han nu försvann) så hade jag inte behövt fundera på mobilt modem, eftersom jag hade haft en (trådlös) bredbandsuppkoppling i huset istället...

Men jag är fortfarande glad. Idag har jag faktiskt ringt flertalet samtal på finska! Det går så mycket bättre när jag är alldeles ensam på kontoret och det inte finns någon som kan lyssna på vad jag säger, förutom personen jag pratar med i andra ändan av telefonen. Dessa personer har däremot för vana att tala vääldigt tyydligt och lååångsamt, så att jag absolut skall förstå dem. :-) Vilket ju faktiskt är snällt gjort av dem.

2 comments:

sedermera said...
This comment has been removed by the author.
it's a lifestyle... said...

jag menade för mobilt bredband, joo... :-(

"pratar" finska, menar du.. :-)
å andra sidan, idag "pratade" jag först med en kille på finska, som sedan skickade mig vidare till en annan person som pratade lite svenska, men när jag skulle förklara mitt problem på svenska så visste jag ju inte alls vad jag skulle säga eftersom jag hade de finska termerna i huvudet... jag är så värdelös på att växla mellan olika språk! :-S

6-27.. sätter alarm på telefonen.. :-)