Thursday, July 24, 2008

Mostly tråk-nyheter och mina små kommentarer.

Kära läsare, om ni undrar varför jag ibland bara länkar till några artiklar utan att egentligen skriva så mycket, så handlar det inte om att bli länkad vid artikeln, utan det handlar om att jag bara helt simpelt blir upprörd över det jag läser och vill att ni, mina kära läsare, också ska läsa det sjuka som pågår i vårt samhälle. Dessutom har jag mina dagar då jag skriver alldeles för långa och krångliga meningar och dessutom lyckas skriva miljoner av stavfel så att halva skrivtiden går åt att rätta det jag nyss skrivit, allra värst är det med omsvängda bokstäver, som jag nyligen skrev väsrt istället för värst, det brukar bero på trötthet och kanske är jag lite trött efter fyra timmar matte som vägrade få mina få hjärnceller att lägga sig på plats och därefter några timmar företagsekonomi och marknadsföring, nu är det xml som väntar, det har jag sett framemot hela dagen! Jag lyckas skriva hela stycket på tre meningar!

Que? Har de 35 timmars arbetsvecka i det här landet? Inte på Societe Generale då i varje fall, där har de ungefär 50 timmars arbetsvecka... :-( Förstår ni, kära läsare, att jag då känner mig lite uttråkad ibland?

Tidningsjournalister brukar ju vara ganska duktiga på att hitta på nya ord. Iallafall så tycker jag att balkongfallshäktade är ett ganska intressant ord. Långt och krångligt att uttala korrekt (i synnnerhet för en person som jag, med talsvårigheter).

Inte för att jag någonsin varit dit (förutom till flygplatsen i Ancona några gånger), men jag tycker ändå det börjar bli dags att bojkotta Italien! Det får liksom räcka någon gång...

...och ännu mera uran har läckt ut...

I övrigt, imorgon kommer min favorit bland de amerikanska presidentkandidaterna hit till stan! Kanske jag skulle gå ut och vifta lite med den amerikanska flaggan? Näh.. Jag tror kanske inte det.

No comments: