Tuesday, August 12, 2008

Hälsosam start...

Väckarklockan ringer vid sju. Jag släpar mig upp ur sängen för att plocka fram lite frukost. Vindruvor, banan och honungsmelon. Och så en kopp kaffe, förstås. Efteråt drar jag på mig mina träningskläder och tar mig ut i joggingspåret. Det är blött på marken efter nattens regn, luften är frisk och svalkande mot mina varma kinder. Jag känner friheten!

Nej, det är inget försök till någon roman, inte heller drömmande tankar om hur jag borde leva. Det är inte heller några försök till dieter eller bantningskurer, utan helt enkelt en skön morgon i min vardag!

Men nu blir det andra bullar av! Om några timmar sitter vi incha allah på planet hem och det är MAT jag planerar att göra under vår nästan två veckor långa vistelse i Norden. Vår första semester tillsammans. Nu måste jag packa klart också!

No comments: