Saturday, October 22, 2005

252,30 sek

Ja, så mycket spenderade jag på Systembolaget alldeles nyss -utan att de frågade efter legitimation. Jag visade benet ändå, klassikern "utländskt kort" kommer väl till hands som orsak då jag inte kommer ihåg koden. Killen i kassan blev lite misstänksam,
-Va?? Kommer du inte ihåg koden???
-Nej, det är ett utländskt kort, det brukar inte fungera med att slå in koden.
-Ah... säger han efter ett tag när han stirrat ner på det åländska körkortet (som att det där står att mitt VISA Electron kort är utländskt -dingdong-).

Idag hade jag tänkt skulle bli en dag då jag får mera gjort jämfört med gårdagen, men tyvärr ser det dåligt ut. Igår hade jag vid den här tiden hunnit stiga upp, komma försent till gruppmötet (vilket gjorde att jag aldrig hittade min grupp och det blev inget möte för min del) och få veta att föreläsningen är inställd (istället ska det vara en föreläsning då jag är i Åbo och skriver en tenta), alltså åkte jag till universitetet helt i onödan igår. Däremot hade jag vid den här tiden hunnit arbeta i 20 minuter och tjäna motsvarande 32 sek. Idag har jag, som sagt, varit till Systemet och gjort av med åtta gånger så mycket pengar. Wey!

No comments: