Friday, September 21, 2007

Svar på kommentarer till föregående inlägg:

På måndagen -sista dagen i Rabat- träffade vi en l3dull kl fem i tre (han slutade kl tre) och kunde äntligen skriva under kontraktet. Pappret var i och för sig blankt när vi skrev under det (eftersom mr l3dull ville gå hem), men han borde vid det här laget ha skrivit klart så jag och min man borde äntligen vara registrerade som ett äkta par i Marocko.

Jag var både yr och gråtfärdig ett antal gånger under alla turer fram och tillbaka, tiden rann iväg men vi kom ingenvart... Men vi är evigt tacksamma till polischefen som såg till att våra papper blev klara på en dag hos polisen. Hade vi följt den vanliga proceduren så hade det troligen tagit en vecka innan pappren skulle vara klara för att föras tillbaka till rätten.

Jag ska nog höra av mig. Min mamma har redan tidigare en gång varit i kontakt med utrikesministern (tror jag det var) som i sin tur har pratat med ambassaden i Rabat. Enligt ambassaden så handlar allting om ett missförstånd -från vår sida så klart. Men den sista veckans turer har ingen på högre instans ännu fått höra om (vilket de ska, bara mamma kommer hem från Kina :-) ).

No comments: