Tuesday, July 14, 2009

Salam!!

Från att blogga flera gånger varje dag har jag nu gått ner och skriver kanske en gång i månaden... Anyway, the news for today.. imorgon skall jag incha allah börja köra en ford mustang -86, eller vad det nu var för märke och årtal. Min brors bil har stått avställd sedan innan vintern, men efter att min kollega skadat sig och jag troligen måste stanna kvar någon månad till, så är det nog smartast att ha en bil som jag kan köra med vart jag vill. Tyvärr kommer mamma efter sin knäoperation att vilja köra den automatväxlade bilen och jag måste ta hennes japan.. Nog för att min brors bil är lite för stor för att jag skall känna mig bekväm att köra på och av färjor med den och framförallt inte så miljövänlig som jag annars vill framställa mig som, men den är himla skön att glida fram i...

Nu måste jag hem och laga mat. Jag funderade på att laga mannagrynsgröt, bara för att ha en orsak att smaka på jordgubbssylten som jag lagade igårkväll. Noteras bör att det var första gången jag lagade någon form av sylt! Jag minns att mamma lagade jordgubbssylt någon gång när jag var liten... Visserligen var det kul att laga jordgubbssylt, men min morfars halvbrors änka kom in med en hink överfull med jordgubbar precis när jag hade tänkt laga karelska piroger för första gången. Det var ju bara att sätta igång och rensa gubbarna istället...

Intressant blogg...

Detta inlägg var till äran av den franska nationaldagen...

2 comments:

Anonymous said...

Hej Chrish! Ja saknar din blogg inget har hänt på en evighet tills nu detta inlägg satt guldkant på min kväll och en sten föll från hjärtat, det finns internet uppkoppling på Åland trots allt. Men hej... när ska vi ses? Det är väl bara för oss att ro dit antar jag ifall du int kommer hit till buschen pampushen. Du e så välokommen på H's kalas nu i fredag, kom om du kan. Kram / K o H

it's a lifestyle... said...

tackar för inbjudan, men jag såg den lite sent.. fast jag hade ju ändå inte kunnat komma ifrån mina holmar en fredag.. jag hoppas ni hade en trevlig dag! kram