Monday, February 08, 2010

Jag blir så upprörd över att bara sitta och lyssna...

Jag kan då bli trött på personer som inte tar missbruk på allvar! Om nu ledamot Eriksson så gärna vill att skärgårdsbutikerna skall sälja sprit för att killarna från Helsingfors som kommer med sina stora fina segelbåtar skall kunna ta "ett glas vin till maten" så tycker jag att han först kunde göra en undersökning hos alla kvinnor i parförhållande i skärgården samt hos alla barn under femton år och fråga om dem vill att vin skall säljas i butiken runt hörnet. Vinförsäljningen kommer dessutom inte bara att öka tillgängligheten för den redan så missbrukstäta skärgården (får ej uttalas i talarstolen då det vore icke-PK), men också att göra det ännu mera allmänt stökigt med alla fulla storstadsbor. Jag kan lugnt påstå att politikerna först borde fundera på att stationera en poliskår ute i skärgården, istället för den där ena polismannen som kommer ut en gång i halvåret för att knacka på hos någon som misstänkts kört rattfull och ta ett blåsprov på människan när han redan hunnit nyktra till... Nej, jag måste då säga att ledamot Åke Mattsson har reson i det han säger!

No comments: