Tuesday, February 23, 2010

nyheter

Dags att uppdatera kanske.. :-)

Igår blev det klart! Incha allah, den här veckan flyttar vi till Rabat (från Temara), till en lägenhet inte långt från svärföräldrarna. Lägenheten är betydligt mindre än den vi har nu, men det är ju vad vi har letat efter. Vi vill ha bara två sovrum (+ kök + badrum + vardagsrum + hall). Jag hoppas att jag kommer att trivas där. Här i Temara har jag aldrig riktigt funnit mig hemma, som jag annars gör i Rabat eller Salé. Bara jag blir klar med de här jobben jag håller på med nu så skall jag mot slutet av veckan iväg och försöka städa bort allt byggdamm som samlats i vårt nya hem incha allah!

Det jag tidigare var nervös för var ett telefonsamtal och därpå följande jobbintervju. Tyvärr har jag inte ännu hört något mera från företaget sedan intervjun, vilket jag tolkar som bad news.. :-( Men jag skall nu höra av mig igen till dem inom kort, de var ju så intresserade av att anställa mig så jag nästan förväntade mig ett positivt svar. Tyvärr misstänker jag att vissa omständigheter kan ha svalnat deras intresse för mig.. Mera om det en annan gång incha allah.

I helgen var jag till Marrakech med min man och min väninna. Eftersom vi alla sett city redan så åkte vi söderut upp i bergen, det var makalöst vackert trots den molniga och regnsjuka himlen. Och frisk luft!! Jag njöt.. Maken sov över hos en kompis medan jag och väninnan stannade på hotell. Det var ljuvligt att kunna ta en varm dusch och sedan kliva ut i ett varmt rum! Aah... En weekend som kom med ett skönt break i vardagen!

Igår kom det även fram att jag sedan mitten av februari har kört bil typ utan körkort här i Marocko.. Jag har ett internationellt körkort som endast gäller temporärt, inte om jag bor här. För att få köra bil när jag är bosatt här så måste jag skriva det marockanska teoriprovet. På arabiska. Så nu har jag lite panik varje gång jag sitter bakom ratten.. Skönt ändå att jag inte visste något om detta innan jag körde till och från Marrakech.. :-) Det blir att studera trafiktermer på arabiska nu, och öva på att snabba upp min läsning! :-s

Nej, nu måste jag tjäna pengar också! Jobbet väntar...

3 comments:

sedermera said...
This comment has been removed by the author.
it's a lifestyle... said...

mjo, fast jag har ju inte fått det där jobbet än... :-( jag bara väntar och väntar.. förhoppningsvis på goda nyheter, men vem vet, kanske det innebär dåliga nyheter att det tar så lång tid för dem att bestämma sig.. well, tiden får utvisa..

jag hoppas också på att allt annat går som planerat! :-) inga nyheter på det området än iaf, och där är väl inga nyheter goda nyheter skulle jag tro. :-)

kramar till dig och katterna!!

Umayma said...

Salam Alaykom. Vad roligt alltihopa låter :) Och lycka till med provet ;) kram