Friday, February 09, 2007

God Natt

Veckan har rullat förbi i all hast!

Två och en halv timme ägnade jag till capoeira på måndag-kvällen. Tisdag och onsdag gick i engelska-uppsatsens tecken, uppsatsen skulle varit inne i fredags för en vecka sedan. Onsdag kväll hoppade jag över capoeiran för att gå till moskén och lyssna på en föreläsning om Islam. Föreläsningen hölls för ett gäng kuffar som verkade gå någon kvällskurs på ÅA, eller liknande. Det kändes som att jag och min väninna var där i syfte att visa upp oss som exemplar och inte för att lära oss så mycket. Men det var kul det också!:-)

Vi blev inbjudna på kaffe på torsdagen till familjen som höll i informationsmötet kvällen innan. De har två underbart söta barn! Jag blev lite kär i dem, och när vi sedan gick så fick jag både kramar och pussar av de två små. Gåvan som jag uppskattar mest är dock Koranen som jag fick på arabiska! Både i bokform och på kasettband! Masha Allah.

Idag var det khutba i moskén igen -på arabiska. Så för att vi ska börja få någon ordning på vad som sägs ska vi nu lära oss arabiska tillsammans med små barn -med start imorgon! Jag har fortfarande inte hört något om söndag från läraren i Islam, som jag var hemma hos för en vecka sedan, men incha Allah blir det Koran-skola på söndag, incha Allah.

Dags att sova, kanske.

No comments: