Friday, September 12, 2008

Min mamma är rolig hon också...

Inga nyheter om vad som hänt med mårdhunden, men däremot fick jag ett mail från mamma. Hon skriver

[...] och då bestämde vi oss för att fara på en resa till Peru i oktober nästa år. Du får se till att det inte är dags för barnafödande de två första veckorna i oktober...

Jag kunde inte göra så mycket annat än skratta!

Min man är också rolig. Han tog båda våra nycklar med sig till jobbet imorse, så stackars jag kan inte gå och tvätta kläder. Eller vänta! Jag undrar om vi inte har en nyckel i skåpet till ett av dörrlåsen, ska kika.. Ja! Jaha, då måste stackars jag släpa kläderna femton minuter bort, tvätta i drygt en timme, och släpa kläderna tjugo minuter i uppförsbacke hem igen. Men jag behöver göra något annat än studera just nu, min rygg värker något enormt efter allt sittande i dåliga ställningar (vi har inget riktigt bord och stol). Och så har jag ju möjligheten till att läsa i Koranen när jag väntar på tvätten.. :-P

6 comments:

Zahra said...

Peru! Vad tufft! Men du kan väl planera in barnafödandet lite tidigare då? Typ genast (plus nio månader förstås)? :-) Eller är det bara jag som har akut bebi-feber som vanligt??

Kram!

Anonymous said...

ja, barn tack! o sa en flytt till barcelona sa har ni barnvakt ocksa! :)

Zahra said...

Nej en flytt till Åbo ska det va! Följd av en flytt till Alger inom kort ;-)

it's a lifestyle... said...

Hm.. Å jag som trodde det var mannen som bestämde i ett muslimskt äktenskap, men se jag hade fel! Det är tydligen vännerna som bestämmer! :-) Pappa tyckte annars att Hicham skulle kolla upp Malaysia, pappa menade att det finns många job opportunities för Hicham där. (Pappa bor mestadels i Thailand nuförtiden).

Zahra said...

Men Malaysia är en jättebra idé! (Dit är nämligen vi också eventuellt på väg inom några år, inshallah) :-D Det är ju ett muslimskt land dessutom!

it's a lifestyle... said...

Tjaa... Visst är det muslimskt! Det har pappa också påpekat några gånger i samband med att han sagt hur fint det är där (kanske kanske (medveten upprepning) har även min pappa accepterat mitt val). Men Malaysia är ju så långt bort från mamma....... :-(