Thursday, October 19, 2006

Belgarna äter 24 miljoner ecstasy tabletter per år och sju personer om dagen tar självmord*

Idag var första gången under fastan som jag kände mig yr, men det kan bero på förkylningen som jag har i kroppen. Igår var jag hemma från både skola och jobb (för att på kvällen sedan orka släpa mig till träffen med de andra Ellen-ledarna). Det är skönt att dagarna blir kortare, det blir liksom lättare att hålla ut då, och man får en liten belöning för var dag som går..

Jag har en bra och en dålig nyhet.. Den goda nyheten är att jag shoppat jeans alldeles ensam! Den dåliga nyheten är att de billiga jeansen inte alls föll mig i smaken.. Jag provade visserligen aldrig stuprörsjeansen, men efter att de senaste två åren ha gått omkring och konstant uttalat orden "jag ska aldrig" i samband med "stuprörsjeans innanför stövlar" så kunde jag inte ens närma mig dessa byxor. Däremot provade jag några andra modeller, båda satt någorlunda bra över rumpan (förutom att de lyckades på något hemskt sätt platta till rumpan, något som verkar vara mode i dessa tider) men sedan ner på låren skrynklade allt ihop sig och dessutom var fothålet (ni vet hålet där man sticker ut fötterna nertill på ett par byxor) jättesmalt, så det skulle se extremt underligt ut att ha ett par skor till.

-Jag ska aldrig strunta i mode och se ut som någon löjlig ungdom från 80-talet, jag ska alltid hänga med och se trendig och fräsch ut. Det intalade jag mig själv i unga år, någonstans där i mitten/slutet av 90-talet. Jag vill inte heller se ut som någon löjlig ungdom från 90-talet, men det var så jag kände mig idag när jag skulle inhandla mina jeans.

-Inte stuprör, inte hög midja, inte det här och inte det där.. Dah! Stackars expediter.. Men de gjorde ett tappert försök och ledde mig längre in i butiken.. Innan jag hann tänka hade jag på mig ett par byxor som följde min kropp och som dessutom kändes som min stil. Det är då jag började fundera på om jag kanske inte hör hemma på Östermalm i varje fall.. Min naturliga fallenhet för att nosa upp det dyra har återigen gett sig till känna.

Det rycker i min resväska. Även om jag tänkte resa utan väska så vill jag nog iväg, bort från vardagen och njuta av chokladen. Det rör sig om fyra nätter, klarar min ekonomi av fyra nätter på hostel? Jag kan inte förvänta mig att få logi.. Jag kan alltid försöka via HC, men det börjar bli sent och om jag dessutom säger att jag "kanske" behöver sovplats.. Många vill gärna veta med säkerhet och exakthet..

Nu har synkroniseringarna gåt klart och jag måste sätta igång med att göra kvalitetskontroll av dagens arbeten. Jag vill hem ikväll!

* Lonely Planet; Belgium & Luxembourg (2004), pp. 30-31

2 comments:

it's a lifestyle... said...

Jag läste på tjuvlyssnat.se om en kille som skriver alla kommentarer på sin blogg så att det ska se ut som att han har massor av läsare. Nu gör jag samma sak själv men i mitt eget namn, det har inget med antalet läsare att göra, snarare med min ångest.

Blogger strulade tidigare idag, det ville liksom inte publicera. Det visade sig att publiceringarna gick igenom och att jag glömde bort att deleta filen där jag copy-paste:ade texten, för att inte tappa bort den bland de icke-fungerande publiceringarna......

Den där textfilen med det här inläggets text ligger liksom på skrivbordet på en av datorerna på jobbet.... :-S

Den goda nyheten är att jag inte avslöjar några riktiga hemligheter om mig själv. Den dåliga nyheten är att jag ägnar ett helt jäkla inlägg om stuprörsjeans och dess vara och icke-vara. En person som inte känner mig allt för väl kan misstolka texten och tro att jag försöker vara någon jag inte är, och då blir allt bara ännu mera fel.

Men å andra sidan, vad bryr jag mig om vad de tänker om mig??

PS. Gah, den där 'word verification' gör mig tokig! DS.

Bonden Paavo said...

vad tror du den gör med oss då?!! huuuu. slopa!