Wednesday, October 04, 2006

*suckar över mina föräldrar -men mest pappa*

Måndag: Full fart hela dagen; upp före soluppgång, föreläsning på förmiddagen, jobba på eftermiddagen, tillbaka till universitetet för att skriva ut anmälningslappar till Ellen, på föreläsning om Koranen och äntligen hemma vid nio-tiden för att äta mat. Jag pratade med mamma också, hon uttryckte sig väldigt nedlåtande om judar, muslimer och övrigt patrask. *suck*

Tisdag: Heldag på Högalidsskolans högstadium. Outade mig som fastande för min samtalsledarpartner, outade mig som fd nästan-alkis för min samtalsledarpartner, outade mig som fastande för kompis K (som återigen ligger sjuk hemma). En planerad 'ut-och-gå-och-fika-träff' ställdes in då jag knappt kunde sitta vaken på pendeltåget hem. Kvällen slutade med att jag på msn pratade med en hel del folk jag inte pratat med på länge.

Onsdag: En vecka och en dag har jag nu stigit upp före soluppgång för att äta frukost. Har de senaste dagarna inte sovit tillräckligt, det kändes imorse. Undrar hur jag ska komma från de två msn-träffarna jag har ikväll (Casa I och spansk-åländska E som är på väg till Norden med pojkvän för ett 10-dagars besök)? Casa I.. Han ringer alltid när jag redan sover.. Vi har inte pratat på evigheter, ikväll har jag ett tillfälle att säga som det är, men jag behöver verkligen sova.. Sitter och förbereder för träffen med seminariegruppen. Ikväll är det tvättid. Pappa får spel när jag skriver Ramadan Mobarik på Skype. Min far är ingen djurvän och muslimska araber är för honom värda ännu mindre än djur.. *suck*

Det åskar ute. Det låter så. Jag vill inte gå ut. Jag vill ha en städad lägenhet att gömma mig i. Jag måste ringa Vattenfall och DN. Nu.

1 comment:

Anonymous said...

haha! jag gillar ditt outande! :)

men du, vart i norden ska de?!! norden är ju liksom rätt stort..

kram!!