Tuesday, September 16, 2008

Festglad Eid-firare i Paris sökes...

Idag har jag studerat på, franska, arabiska och affärsutveckling! Som vanligt, alltså. Kvällen har jag ägnat åt biljett- och hotell-letande. Min faster och hennes två barn planerar att komma hit för att "fira" min fasters födelsedag. Jag har upptäckt att de billigare hotellen i kvarteret var vi bor kostar runt 100 euro natten, några andra hotell kostar det dubbla. Nu måste jag krypa till kojs så jag orkar stanna uppe efter suhor imorgon, jag får så mycket mera gjort då. Nu börjar tiden för fajr bli lite senare, så det är en mera human tid att stiga upp vid. Imorse ringde klockan 04:45, när jag började fastandet så ringde den vid 03:30, fast då kröp jag till sängs igen efter suhor.

Angående rubriken, idag gick det upp för mig att min man har sina sluttentor i månadsskiftet (något han konstaterade för någon dag sedan, men jag kopplade inte då..) och just i månadsskiftet är det Eid al-Fitr. Det betyder att min man kommer att sitta på ett hotellrum i Reims och jag kommer att sitta ensam i Paris på en av de två festligaste högtiderna som finns! Kul... (not!)

Godnatt! Eller som man säger här, bonne nuit.

1 comment:

Zahra said...

Stackarn! Det är sjukt tråkigt att fira eid ensam :-( Om jag bara hade pengar så skulle jag komma dit genast... :-) Men det är nog inte så konstigt att hotellen där är dyra hördu, jag läste i en av mammas guideböcker igår och där stod det att ert arrondissement är det fashionablaste i Paris! Din lilla snobb :-p

Kram!