Wednesday, September 17, 2008

Ledsen, men jag kunde inte vara mera likgiltig till detta beslut.

Audhu billahi min asheytan irradjim. Sprider man lögner så får man stå sitt straff! Ännu en människa som blandar på Iran och islam. Visst, det rimmar kanske lite om man har fantasi, men ack så stor skillnad det är! Vad du nu hette, du gör mitt liv på denna jord till ett helvete, men å andra sidan, hellre ett helvete på jorden än ett helvete i helvetet. Ya rabbi, astaghfirullah.

EDIT kl 16:55: Och ju mera jag tittar omkring på andras bloggkommentarer, desto mera ledsen blir jag. Just för att hon är kritisk till islam så tycker folk att hon borde få stanna. Vad är det som är så fel med islam?? Världens underbaraste religion!! *snyft* Men jag måste väl påpeka, innan kommentarerna börjar trilla in, det är helt underbart att hon jobbar för kvinnornas rättigheter, dessa tillgodoses inte alltför ofta.. Men hon kunde göra det utan att klaga på min religion. Jag menar, det är ju väldigt intressant att dessa människor som vill till väst bara har sk-t att säga om islam, medan vi som faktiskt lever med religionen tycker den är underbar. Eller?

2 comments:

Zahra said...

Subhanallah, dessa islamhatande exiliranier... Christer Hedin, en svensk som höll kurs i islam för oss första året så hade en intressant poäng i att många iranier som flytt landet är de som var priviligierade under shahen (som var en hemsk diktator! När ska folk fatta det!?!), i.o.m. revolutionen berövades de (helt berättigat) sin orättvisa ställning och sedan skyller de det på religionen :-S

Fast å andra sidan, jag blir nog alltid illa berörd när jag läser om alla dessa utvisningar. Idag är det hon, imorgon kanske en bror eller syster.

Och hur arg och ledsen man än blir när man läser/hör all denna sk*t om vår älskade religion så är det bara att tänka på vem som kommer att vara förloraren på Domedagen. Gud kommer att ge oss rättvisa och upprättelse!

it's a lifestyle... said...

Ameen. Jag kunde inte sagt det bättre själv! Fast så är det med det mesta du säger! :-) Saknar dig, syster....