Wednesday, March 17, 2010

synd om mig...

Ilsket tjuter telefonsignalerna i öronen på en stackars kvinna som tar sig en mitt-på-dagen-paus för att stilla sin, så här långt, tredagarslånga huvudvärk. Telefonnumret är okänt och jag (jo, den stackars kvinnan är jag) överväger att inte alls svara, men nyfikenheten tar överhand. I nästa stund sitter jag i en telefonintervju på spanska.. :-s "Inte så märkvärdigt", säger ni väl nu. Men jag har inte pratat spanska på evigheter och intervjuer är tillräckligt jobbiga som de är.. "Berätta om dina studier och arbetslivserfarenhet!" Det är troligen en av de värsta frågorna som jag kan få, tro mig, inte ens jag själv kommer ihåg allt vad jag har gjort.. "Eh, jo, jag har studerat datavetenskap och, eh, ja, just det, humm..." Stressat rusar jag iväg till datorn och försöker öppna min CV för att se vad jag egentligen har gjort (och vilket av det jag gjort som jag har skrivit ner i min CV, där står t.ex. ingenting om franska, arabiska och juridikstudier och inte heller om någon erfarenhet från ett call center).

Nej, nu skall jag nog boka en flygbiljett till Skandinavien och sedan skall jag fortsätta (eller typ börja) på det där tusans bokreferatet som jag tror mina trogna läsare är lika trötta på vid det här laget som jag själv!

No comments: