Sunday, December 11, 2005

Sökmotorer är underhållande -på gott och ont

Söker man på ordet "dö" på Googles sökmotor får man ungefär 4 miljoner träffar. En av dem är en länk till Aftonbladets 'Singelkille', han svarar på frågor gällande män, sex, kärlek, förhållande och allt som hör till. Frågorna är de vanliga "vi träffades på krogen och gick hem till mig, varför ringer han inte?" och Fredrik, som singelkillen heter, lyckas formulera svaren på ett humoristiskt men ändå seriöst sätt. Jag hade väldigt kul åt flera av hans svar och han måste haft kul när han skrev svaren.

En annan träff man fick var följande, en artikel i GP om en 16-årig kille som inte riktigt var i bästa kondition. Jag stortjöt genom hela artikeln samtidigt som jag blev påmind om att jag inte har rätt att gå omkring och vilja dö, när så många andra i en sämre position kan känna glädje. Jag rekommenderar artikeln!

Jag fick tankarna på annat, åtminstone för ett tag. Men nu är de här igen.. och jag har Det inom räckhåll. Jag vill känna lugnet sprida sig i kroppen. Jag vill dränka tankarna och sköljas in i ett dunkelt rus. Tänker jag så här bara för att jag inte får det? Eller tänker jag så här för att jag verkligen känner det? I vilket fall så har jag inte pluggat någonting på hela helgen, för jag har tänkt på annat.. Då är det kanske bättre att ta en kväll för att sedan kunna vara lugn följande dag? Nej, jag vet. I längden är det inget bra alternativ. Men världen kommer ändå att gå under, är det inte av en meteor år 2037 (eller när det nu skulle vara) så är det att miljöförstöring om några år. Tja det kan ju vara imorgon eller på tisdag också, cowboyen kan få ännu ett av sina hjärnsläpp och skjuter iväg några missiler. Vem vet, inte du. Vem vet, inte jag. Vi vet ingenting nu. Vi vet inget idag...

2 comments:

Anonymous said...

Nä, men kan liksom aldrig veta nagonting här i världen.. jag spenderade hela gardagskvällen med att övertyga folk om att det KUNDE vara sa mkt värre; ok att han har haliga byxor, men han kunde ju faktiskt vara HELT byxlös, osv osv...

PUSS!!

Anonymous said...

positiva tankar positiva tankar positiva tankar! (dvs t ex inte googla ordet 'dö')