Thursday, March 08, 2007

Idag Är Jag Världens Sämsta Student!

Tenta imorgon. Ursäkta, tent heter det. Har inte ens rört böckerna idag, och jag som skulle upp till biblioteket till klockan tio och göra gamla tentor.. Ursäkta, tenter heter det. Om en halvtimme ska jag på spanska föreläsning. Öh, spanska? Vänta nu, jovisst... *biiiiiiig smiiiile*

Insåg idag att det är till Barcelona som jag ska åka om mindre än en vecka. Jag har så tänkt på mitt ärende dit att jag glömt bort att det faktiskt ska bli kul att få återse staden. Tänk, om jag nu ser Capoeira på något torg i Grácia, så kan jag följa med i rörelserna och förstå spelet. Fascinerande! Däremot började jag fundera på hur varmt det egentligen är där nu, det bore väl röra sig kring 15-17 grader? Bor man där så är det nog kallt, men med tanke på att idag är första dagen på länge utan strumpbyxor under byxorna och termometern visar på strax över noll-strecket, så är nog 15 grader rena sommarvärmen.

Jag borde packa... Åker imorgon kväll, har tenta från tolv och efter det ska jag och min konvertitväninna träffa en supersnäll kurdisk tjej. Jag är inte alls förberedd för någonting! Tyvärr hamnar jag nog på att ta med mig datorn till Spanien, engelska presentationen har jag inte ens tittat på än..

Mina tankar kretsar kring hur det går för min vän i Barcelona idag... Jag hoppas att allt går fine! Och att det inte skjuts upp längre! I övrigt...

Solen skiner och jag är lycklig! Al-hamdoulillah!

No comments: