Monday, January 04, 2010

Mera mat!

Mmm.. Glufsade just i mig en naturell yoghurt med lite honung på (och så några hackade nötter till så vore det perfekt! men jag är för lat för det..). En efterrätt som jag älskat ända sedan jag var till (öhum, vart var det jag var? Rhodos?) Grekland! :-) Det var under min korta tid som flygvärdinna.... Vi hade precis landat efter en flygning och jag startar mobilen och får ett sms. En ändring i schemat, min Köpenhamnsflight med övernattning inkommande helg var borttagen och jag skulle stå på stand-by istället. Jag blev ledsen över att missa en helg hemma i Norden (jag bodde då i Barcelona) och dessutom få en lägre planerad lön. Efter bara några minuter dimper det ner ett nytt sms där det står att jag skall åka till en okänd plats (kände inte alls igen flygplatskoden) och stanna där två nätter, dvs en och en halv ledig dag på platsen. Väl där hyrde vi i besättningen en bil och åkte runt ön. Det var utanför turistsäsongen så allting var så lugnt och vackert! Jag minns att vi stannade i Lindos och åt färsk fisk till lunch och den naturella yoghurten med honung åt jag vid en middag på en pitoresk restaurang i Rhodos city. Jag var såld på maten jag åt den helgen!

2 comments:

Emma said...

Salam alaykom... Ja visst är det härligt när man har speciella matminnen och får återuppleva dem?

it's a lifestyle... said...

Wa aleikoum salam. Ja, det är en härlig upplevelse med god mat! :-) Tyvärr har jag inte ännu återupplevt något så enkelt som den goda grekiska salladen. Visst har jag ätit ett flertal grekiska sallader, men ingen så god som den jag åt i Grekland..