Thursday, January 21, 2010

nördigt

Till slut blev jag då tvungen att installera Service Pack 2 på min Vista. Vilket direkt medförde problem med ATI, orsaken till att jag inte installerat det tidigare. Förhoppningsvis klarar jag mig utan den där Catalyst Control Center... Jag är ju inte så petig med grafiken ändå, huvudsaken är att jag ser vad det står på skärmen. Dessutom så hängde sig den där ccc.exe hela tiden och drog ner prestandan på datorn något enormt, så den är ju skön att slippa! Däremot har jag nu installerat en VPN tunnel till företaget i Sverige. Lite pinsamt bara att jag kan så lite om min alldeles utmärkta brandvägg, att jag var tvungen att leta upp infon på nätet om hur jag öppnar upp en UDP port för trafik... Nej hörni, om jag skulle ta och fortsätta vara duktig med studier nu då!

2 comments:

Emma said...

Salam Alaykom. Masha Allah, det hela låter väääldigt tekniskt och så... Jag begrep nog inget alls av detta inlägget haha :)

NoorIslam.net said...

I Guds den Nåderikes den Barmhärtiges Namn
Salaam

Vi ville bara tipsa dig om att vi lagt till dig i våran bloggosfär som håller reda på det senaste som muslimer eller islam-intresserade har bloggat om.

Du kan läsa mer om bloggosfären här:
NoorIslam.net Blogg >> Bloggosfären lanseras!

Samt ta en titt på http://www.noorislam.net för att se hur bloggosfären fungerar i praktiken.

Du får gärna skriva ett blogg inlägg och tipsa dina besökare, länka till oss eller lägga upp en logo om du så önskar och finner bloggosfären givande. :)

Med böner för din välgång,
NoorIslam.net