Sunday, June 04, 2006

just ja.. när drömmarna inte går ihop.

Att fastna med håret i torktumlaren är ingen bra idé i min familj, man får bara höra frågan om när jag ska klippa av håret. Att bli vegetarian är i stort sett omöjligt, ett kort exempel är min mors reaktion (en suck och ett "men" uttryckt med avsky) då jag på offentlig plats konstaterade att jag inte skulle ta sallad eftersom den ena sorten innehöll fisk och den andra gris.

Hur var det där nu med att föräldrar ska ge samma signaler och hålla samma linje? Av min mor har jag genom uppväxten fått höra hur tjock jag är och att jag inte skulle äta mera, medan min far hävdar motsatsen då han påstår att jag ser ut som en anorektiker (okej, det är en överdrift -jag vet). Men en sak är de överens i och det är att jag inte ska pola med någon arab...

No comments: