Friday, June 09, 2006

Flygbiljetter: 3.212,89 sek

Jag har drabbats av något jag kallar Lisa-syndromet. Det innebär att se saldot på sitt konto minska i hastig fart och först tänka HJÄLP! för att i nästa stund lugna sig med orden ja ja, det ordnar sig!

Äntligen har jag köpt en ryggsäck! Jag har gått i flera år och väntat på denna stund! Nu har jag världen framför mina fötter... Det sorgliga är att min vän i Barcelona lyckats köpa en ryggsäck för 39€ medan jag fick punga ut med 1.328 svenska riksdaler, men då fick jag ett regnställ också! Det blev en 55 liters Everest Flexible Q, den är röd och grå i färgen och med massor av fickor och finesser.

På måndag börjar min semester, eller egentligen har den väl redan börjat, sedan jag bestämde mig för att skippa morgondagens tenta, men på måndag börjar min semester, för det är då jag åker iväg. Den 10de juli börjar jag jobba igen, jag har alltså fyra veckor ledigt. Under dessa fyra veckor har jag fyra saker schemalagda, de är följande:

12 juni kl 15:00 - 18:30 Arlanda - Barcelona
13 juni kl 07:00 - 11:05 Barcelona - Malaga - Melilla
06 juli kl 06:00 - 08:15 Barcelona - Amsterdam
09 juli kl 18:45 - 20:40 Amsterdam - Arlanda

Jag ska alltså, den sista helgen av ledigheten, besöka mitt ex i Rotterdam. Det ska bli intressant.. Jag har inte sett honom på ett och ett halvt år, inte sedan vi stod på Rotterdams flygplats och sade att vi kanske ses en dag, efter att han förklarat att det var fel tidpunkt i livet som vi...

Imorgon ska jag träffa K. Hon har flyttat in i sin lägenhet nu. Eventuellt (förhoppningsvis) så kommer också J och lilla K imorgon. Jag måste komma ihåg att ladda batteriet till kameran! :-)

Nu ska jag göra klart det sista som vi har kvar på en kurs.. Det vore skönt om vi kunde få in allt innan Sveriges första VM-match. Åh, jag hoppas att man kan se Sveriges matcher i Marocko!! De är ju fotbollstokiga i Marocko, så förhoppningarna finns.

Simsalabim.

No comments: