Friday, November 24, 2006

Jag glömmer ju för tusan bort vad jag nyss läste!!!

Åh.. Så gulligt! Två av mina israeliska vänner ska gifta sig (med varandra). De är typ de(t) sötaste som finns! Både skilt för sig och tillsammans! Jag säger bara... Mazal tov!

Jag har ett rum i Åbo, inflyttning fr.o.m. 2 januari 2007. I rummet finns det en säng, ett skrivbord och en stol, det är väl i stort det jag behöver för fem månader? Det är skönt att det ordnade sig så smärtfritt! Det tråkiga är att hyran är ganska så mycket mindre än det jag har nu, vilket betyder att jag kommer att få mindre i bostadsbidrag. Men i alla fall, jag har ett rum... Onnea!

Ikväll är det ett seminarium på universitetet, det handlar om mänskliga rättigheter i islam. Jag är väldigt intresserad av att gå, men jag har en del att fixa med till imorgon och nu ska jag på jobb.. Att det alltid är så, jag hinner liksom inte göra allt som jag vill göra.. Det kan inte fortsätta så här.. Äntligen har jag insett det! Mabrouk!

Men vad ska jag prioritera??

Nu väntar jag på att min skype-kompis (han som vi inte träffade) ska komma hem från Bangkok.. Killen bara reser och reser och reser.. Och han vill byta jobb!?!? *ruskar uppgivet och oförstående på huvudet*

PS. Vad tycker ni om videon i föregående post? Det är en underbar nasheed, tycker jag!

No comments: