Wednesday, November 22, 2006

jobb jobb jobb jobb jobb jobb jobb jobb jobb jobb jobb kaffe jobb jobb jobb jobb jobb jobb jobb jobb jobb tårta jobb jobb jobb jobb jobb läsk jobb

Sitter på jobbet (if you didn't get it..) och läser DN (22 nov 2006). Det är första gången på en lååång tid som jag faktiskt nästan känner mig glad när jag slår ihop tidningen. Kina och Indien har slutit ett handelsavtal, Irak och Syrien har efter 26 års kyla återupptagit diplomatiska förbindelser, efter tio års inbördeskrig är det äntligen fred i Nepal, och det går rykten om att Berlusconi inte ens tänker försöker ta sig tillbaka till politikens heta rum (något han visserligen dementerar). Men så kommer det.. En nyhetstidning är ingen tidning utan dåliga nyheter.. 39,5 miljoner av världens befolkning beräknas vara hivsmittade eller aidssjuka. 4,3 miljoner människor smittas bara i år. Det är drygt 11 000 personer om dagen, skriver DN (s. 25).

För att byta ämnesområde.. Jag måste bestämma mig till på fredag om jag vill ha ett litet rum på 16 m2 i Kårens byggnad i centrala Åbo, med toalett och dusch i korridoren, eller om jag ska vänta på TYS som eventuellt kan leverera en lägenhet som jag delar med två andra personer och som ligger en bit utanför de centrala delarna och en bit från universitetet. Vad ska jag göra??

No comments: