Monday, August 27, 2007

senaste nyheterna

Fredagkväll, plötsligt lystes himlen upp och strax efter kom mullret. Jag funderade ett tag på om det kunde vara något av de omtalade terroristhoten som blivit sanning i all sin storhet eller om det faktiskt var åska (det är sant -hjärntvätten har fungerat väl, även på distans). Det visade sig vara Tor som var ute och slog med sin hammare (hedniskt av en muslim att skriva så... egen kommentar) och efter några minuter kom det även ett ca tre minuter långt regn. Japp, det är sant! Det regnade igårkväll. Andra vattendroppar än de som kommer från grannen ovanför när hon tvättar fönsterbrädet har jag inte tidigare sett i det här landet. Al-hamdoulillah, idag strålar solen igen och allt är som vanligt!

Idag åker jag och min man incha allah till Casa, vi ska träffa en vän till min man och dennes fru och son. Frugan och jag ska sedan ut på stan och shoppa kläder till mig, yippie!! Ni vet ju vad jag tycker om att shoppa... Men det är ett nödvändigt ont, här är kläder lite billigare än i Europa och min garderob för en office-hijab är i stort non-existing.

Senast jag skrev så avslutade jag med att berätta vad jag just då var upptagen med. Idag är det inte lika aktuellt, vi fick besök av någon avlägsen släkting och denna person kände inte för att berätta när hon skulle åka igen, så jag och min man försökte hålla minen uppe och underhålla henne när vi egentligen hade andra saker vi borde göra. Det största problemet för min del var att besöket inföll just under den här underbara "veckan innan.." då jag alltid hoppar upp ur sängen med glad min och bara älskar livet. Ni vet...

Mjaha. Skulle jag gå och baka bröd nu innan min man kommer hem igen och ska ha lunch?

PS. Jag hittade inga kläder alls i Casa (staden där folk går klädda som västerlänningar i större grad än västerlänningarna själva, det är ju inte sådana kläder jag söker) –mitt hopp står till Rabats myllrande gatuförsäljning och en omtalad liten butik för office-hijabs. Inte blev det något brödbak heller, tiden var knapp och jag sparade khmiran (jästen) till en pizza istället.

PS 2. Ledsen att jag inte svarat pa kommentarerna an, jag jobbar pa det.. :-)

1 comment:

Anonymous said...

Åååh jag vill också shoppa i Rabat... Saknar dej jääääättemycket, som vanligt :-( Men roligt att höra att ni verkar ha det bra :-) KRAM!