Saturday, May 09, 2009

kontrasternas kvinna

Jag är lite dålig på att uppdatera just nu.. Saknar internetuppkoppling hemma och vill inte gärna utnyttja morbror hur mycket som helst.. och när jag väl gör det så har jag ju annat att göra.. :-) Dessutom händer här inte så mycket.. :-) Förutom att göra insättningar och uttag har jag också lärt mig att min morfars farfars farfars farfars första fru födde (mellan åren 1741 och 1758) tolv barn, varav sex överlevde till vuxen ålder. I det andra äktenskapet kom det två barn till och det är från den yngsta där som jag härstammar. Idag har jag också aspirerat till titeln "världens mest lata amatör-jordbrukare" då jag och brorsan använde traktorn för att plöja upp de två fåror jag behövde för att sätta potatis.

Jo, mitt liv här ute i skärgården ser lite annorlunda ut jämfört med alla de andra liv jag levt i Stockholm, Barcelona, Paris....

PS Det pågår en febril diskussion under ett av mina tidigare inlägg...

PS igen "[...] in Britain the headscarf is seen positively. When asked what qualities it was associated with, a third said confidence and courage, and 41% said freedom. Some 37% said it enriched European culture." Läs mera om gallupen.

3 comments:

sedermera said...
This comment has been removed by the author.
Ikke trist pessimist said...

Antar at det er deilig å komme hjem og att internett og alt kommer på plass etterhvert. Jeg vil også sette poteter!

Maryam said...

Åh, det låter ju jättemysigt! Jag ska också hem och sätta potatis, inchallah.
Hoppas att allt går bra med jobbet och familjen och att du mår prima. Asalam aleikoum syster