Thursday, March 23, 2006

De todas maneras estoy convencido de que eres la princesa!

I knew exactly what to write and how to write this blog post, but then I started watching the news and write an e-mail to a friend. Now I'm too tired to even think about how to express myself.

Anyway, what I want to say is that my life is pretty complicated -again. Basically, I have two boyfriends without even wanting to have one. The good thing is that one of the guys is living in another country y nuestro contacto es solo esporadico. Al chico este, quisiera decir que no tenemos ninguna relacion, pienso que ya se lo dije antes de irme del pais pero aparentemente el piensa otra cosa.

Till killen som bor inte långt från mig, skulle jag vilja säga att ta det lugnt. Det är en supermysig kille som jag går omkring och tänker på, men ingenting är lätt.. Jag undrar om någon tänker de tankar jag inte vill att man ska tänka, tankar som cirkulerar i mitt huvud bara för att det inte är just så, troligtvis onödiga tankar från min sida. Jag vill bara att folk ska veta att mitt liv och mina steg här i livet är helt oplanerade och ogenomtänkta.

Jag tänker på stegen 'svensk ateist' - 'israelisk jude' - 'marockansk muslim' - 'kristen nigerian'. Det är bara en asiatisk buddhist som fattas...

Dessutom, mina framtidsdrömmar (att arbeta med IT och utvecklingsländer) känns närmare än väntat och en resa till Afrika är plötsligt inte något som är alldeles omöjligt. Kontakter är onekligen på väg att skapas, bara det att min nye vän har studerat computer science i sitt hemland är intressant. Jag har inte ännu vågat nämna något om mina framtidsplaner, det känns för utstuderat.

Sedan att det gick endast någon vecka från det att jag började med afrikansk dans till att vi lärde känna varandra.. Man kan ju undra vilket som ledde till vad..

När vi nu pratar om dansen kan jag passa på att nämna något som jag inte riktigt vet hur jag ska hantera. Jag tar mer än gärna mot tips på hur jag smidigt drar mig ur situationen! Det är i dessa lägen jag verkligen saknar någon som jag kan vädra mina löjligaste funderingar med. I tisdags efter danslektionen började vår danslärare prata med mig. Han bad mig vänta på honom när han hastigt skulle byta om, så vi kunde ta tunnelbanan tillsammans. Jag lyckades få två tjejer att vänta tillsammans med mig, så att det inte skulle bli bara jag och vår lärare. När vi kommer till T-Centralen ska killen byta tåg, vi går av tillsammans och de två tjejerna åker vidare. Jag ska precis säga hej då och ett ses nästa tisdag när han tar fram sin mobil och undrar om jag har något nummer man kan nå mig på. Idag ringde han, men jag var på toaletten på jobbet och missade samtalet. Jag undrar om det var bra eller dåligt.. Övrig fakta, han har en liten söt dotter på snart sju år och är (åtminstone har varit) gift med en svensk kvinna. [Hoppas att han eller någon han känner inte läser detta, för det är omöjligt att inte känna igen sig själv på denna beskrivning.]

Och den svenske journalisten (obs! ingen sportjournalist denna gång) som jag träffade (gissa en gång var jag träffade honom) på pendeltåget (just det, såklart) visade sig följande dag vara lika falsk som alla övriga svenskar jag träffat. Tänk om någon kunde motbevisa detta, då skulle far och bror bli nöjda i alla fall..

Avslutningsvis, jag träffade M från Bolivia! Det är honom jag citerat i rubriken. Han var trevlig och söt. Men jag var totalt flopp! Mycket mens, allmänt konstig sedan en vecka och förbannad för att jag inte gjorde analys-tentan. Däremot fick jag fulla poäng på programmerings-tentan jag gjorde i Åbo! :-)

Nu ska jag sova! Imorgon ska det städas, skrivas på hemtenta och sedan ska jag möta mattekufarna för att titta på maskin-spex. På lördag kanske jag hoppas på att få träffa min vän igen. Åh, igårnatt beställde jag fem böcker från bokus.com. Förutom SAOL 2006 och ensamma planetens Marocko-bok blev det även tre böcker från bokrean. Imorgon måste jag köpa en ram till den afrikanska tavlan jag fick för två veckor sedan!

Sova, sova, sova! Natt, natt, natt!

No comments: