Sunday, July 09, 2006

I'm back!

Äntligen är jag hemma igen! Efter fyra veckor med min ryggsäck så tycker jag verkligen att det är skönt att komma innanför min dörr. Saken blir ju inte sämre av att jag lämnade lägenheten alldeles fräsch och nystädad. Äntligen fick jag också skrubba kroppen ordentligt i duschen, något jag velat göra ända sedan jag kom från Marocko.

Min vecka i Barcelona var underbar! Men den var lite för kort. Jag träffade inte alla människor som jag ville träffa. Och de jag träffade så träffade jag inte så mycket som jag ville träffa dem. Och jag är bara än mer confused vad gäller den där pojken. När han börjar prata om haram och halal och mig och koranen, då känns det nästan som att jag bör ta honom på lite mera allvar än vad jag gjort hittills. Vi alla vet att jag är madly in love with him, men vi vet även att jag medvetet har hållit honom på avstånd. Frågan är om jag kan göra det länge till...

Fyra dagar i Rotterdam turned out to be una locura! M i sängen är inte alls så som han en gång var, allt det som gjorde honom till en av de bästa jag haft så var gone. Torsdagen tillbringade jag sovandes, först i sängen och sedan i parken. När kvällen kom tog vi oss på cykel till en bar i centrala Rotterdam. Jag drack vatten. Dagen efter slöade jag framför tv:n medan M flängde runt för att förbereda för kvällens fest. Festen började som fester brukar börja, folk står i lugn och ro och samtalar med lite musik i bakgrunden. Vid ett-tiden kommer polisen på besök och ber oss sänka volymen. Efter det började festen på riktigt, mitt vatten byttes ut till "spiked water", dvs vatten med MDMA. Vid sju-tiden var jag fortfarande alldeles pigg och dansglad, men jag blev hemdragen av en läcker djurrätts-aktivist. -- censur -- M verkade ta hela grejen väldigt bra. Så det verkar som att vi är på samma nivå. Han betyder mycket för mig, men det är inte som förut.

2 comments:

Bonden Paavo said...

hahaha!
vem behöver sex and the city! tack för rapport! :)

sedermera said...

åååååh vad fint!! (djurrättsaktivisten alltså :)