Sunday, July 20, 2008

V A K N A ! ! !

Över till något helt annat (från mitt senaste inlägg)!

Eftersom varken fransk eller svensk media skriver om den nyligen publicerade videon, där en palestinsk man med bakbundna händer och ögonbindel blir helt kallt skjuten av israeliska soldater, så får väl jag publicerade nyheten istället. Al-hamdoulillah, vi kan läsa nyheten i spansk media (El País, El Mundo)! Naturligvis kan man även läsa om videon på Al-Jazeera -för de som inte förstår spanska.

Ni ser, det är mycket som inte kommer fram i vår "fria" press. För ett tag sedan såg jag även ett antal palestinier som blev förnedrade av ett gäng israeliska soldater vid muren. Jag har för mig att jag berättade om det här på bloggen också.

PS: Kom ihåg att titta på filmen!!

EDIT 21 juli 2008 kl 16:46: DN.se har publicerat ett telegram från TT. Jag hade hoppats på något bättre.. TT... Bah!

EDIT 21 juli 2008 kl 17:58: Läs gärna intervjun med Niklas Berg och kolla på hans video. Kolla även gärna in CBC:s video.

No comments: