Tuesday, February 21, 2006

80th post-jubilee.. HURRAAAA!!!

You strike me like a very nice person,and i like the way you smile each time i meet you.That is what most people lack in their lives,but you are cheering,and know how to make yourself happy. Please maintain it,do not loose your smiles they are full of life.

En vän som skickat mig ett e-post skrev ovanstående. En person jag mött två gånger på pendeltåget på väg hem. Han är trevlig.

I söndags lade jag ut mitt CV på monster.es (nej, jag har inte svängt på e:et och s:et -det ska stå 'es') i måndagskväll när jag kom hem från jobbet låg det ett mail i min inbox. Ett företag i Madrid som bad mig skicka in komlett uppdaterat CV. Jag har problem, jag får inte in min erfarenhet, utbildningar samt kunskaper på två sidor. Tänk om jag hade samma problem med mina tentor, att jag var tvungen att lämna ute hälften av det jag kan skriva..

Jag kom också att tänka på om mina stunder av depression har något att göra med mitt tidigare intag av ecstacy. Men så tänker jag vidare, jag var ju nerstämd redan innan jag tog min första pastilla. Orsaken till min tanke är en artikel i dagens DN där depression nämns som en farlig effekt av ecstacy, nämnvärt är att det inte nämns någon annan möjligen nämnvärd farlig effekt. Intressant. Men jag tror fortfarande på en av mina fd chefers ord, att rena och naturliga droger är hälsosammare, ss marihuana och coca. (Min tillfälliga spanska stavning är ett medvetet val).

Nu väntar en varm och avslappnande dusch. Uppladdning inför onsdagkvällen då det blir Paul van Dyk för 300 sek på Berns. Att jag har en hemtenta att skriva till fredagen berör mig knappt...

No comments: