Wednesday, February 15, 2006

Snyft...

Jag tolkar tystnaden från mina vänner som att det inte finns något trådlöst nät de kan smygkoppla upp sig på från lägenheten.. Tänk om.. om även bara i ett hörn av lägenheten, en liten svag signal... Jag som såg fram emot webcam-underhållning...

I've turned into a sport freak, eller åtminstone har jag fått "röra på fläsket" de senaste dagarna... Lördag och söndag blev det motion i sex-form. Måndagen gick i den elektroniska musikens tecken, med en galen norrman som danspartner. Tisdagen ägnades åt öst-afrikanska rytmer. Onsdagen har hittills lämnat mig mörbultad efter en dryg timmes skridskoåkning i Vasaparken. Jag ser fram mot en lugn lunch imorgon tillsammans med en galen tjej som befinner sig i stan för att införskaffa bikini till sin Indien-resa. Risken finns att magen får sitt träningspass dock.. Så kommer helgen, den kommer att tillbringas i sällskap med en musikälskande bartender.

Och jag får inget som helst grepp om de här demokratiska fredsteorierna, demokratins globalisering eller debatten om reformeringen av FN och internationella organisationer...

Däremot har jag äntligen skickat in studiestödsansökan! Jag har också upptäckt att jag imorgon måste ringa och fråga Posten om vart de skickar min post. DN, SUs Studentkår och Sthlms bostadsförmedling är bara några som skickat faktura som aldrig kommit fram... Kul när man får kravbrev... Och det är ju inte så att jag översvämmas av post precis, så att räkningarna skulle försvinna i mängden. Speciellt inte räkningar som man väntar på och tittar efter varje morgon...

Jag funderar på att åka iväg till Köpenhamn den 4e mars. Men jag vet inte om jag bör göra det ensam.. Jag kanske ska höra om någon vill hänga med.. Astral Projection spelar live! :-P

1 comment:

sedermera said...

det finns svaga internetsignaler men det gar inte att komma nanvart med dem, snyft! och ett skyddat natverk som sakert ar jattebra, dumma grannar... hmm, det dar med motionen later bra.. :)kram!