Thursday, February 23, 2006

2night: Sent to heaven and hell...

Det har varit en underbar kväll! I sex galna timmar har jag stått och hoppat som en tok. Om jag hade träningsvärk i bicepsen i en vecka efter en timmes afrikansk dans, då undrar jag vad jag har efter sex timmars tuff trance dans. Jag förstår inte att jag inte blir andfådd.. :-| Däremot förstår jag att det tjuter i mina öron nu! Men volymen verkade inte vara så hög när jag var där. Där är alltså Berns. De som spelade musiken var Özgur Can, Parham & Dominic Plaza samt kvällens stora namn -Paul van Dyk. Jag har länge längtat efter en genomkörare som denna!

Paul van Dyk

På väg till nattbussen passerade jag och min kompis en tjej som chockad stod och storgrät samtidigt som hon försökte säga något till två tjejer som inte pratade svenska, de frågade om vi kunde förstå vad hon sade. Jag uppfattade inte ett ord, men min kompis hörde två ord. Han ville inte tro att det han hörde var sant. Men det visade sig vara sant. Orden han hörde var Taxi och våld... Vad gör man? Efter många om och men samt ett långt samtal till 112 kommer två manliga poliser för att ta hand om tjejen. Jag hoppas verkligen att hon kan lita på dem, slappna av och försöka samla sig. Jag hoppas verkligen att hon blir väl omhändertagen och inte skickad hem ensam till sin tomma lägenhet. Jag hoppas verkligen att världen en dag kommer att vara en fredlig zon där inga typer av våld förekommer och alla är lyckliga, så som jag var bara minuterna före jag kom till Sergels Torg..

Kära vän, jag tänker på dig och hoppas att allting går bra! Ingenting är ditt fel! Kram!

No comments: