Thursday, February 02, 2006

90/100

Aaaaa.... Thomas Penton på Tribalism (Moatjé) på fredag och Jeff Mills på Razz den 16 feb. Jag vill! Jag vill! Jag vill!

Jag fick feedback på min uppsats idag. Otroligt snabbt gick det, med tanke på att det brukar ta typ hundra år för den här killen att få något gjort. Jag skickade in uppsatsen igår till lunch.

Hej,
Jag har rättat din uppgift. Du får 90 poäng.

Här några punkter:
- innehållsmässigt: intressant jämförelse på basen av uppgifter 4 och 5,
du kunde också ha tagit med en jämförelse på en högre nivå mellan
fördelar och nackdelar av dessa livscycklar.
- språket: ett par meningar var lite oklara
- källor och hänvisning till litteratur: Wigander 1984 är lite föråldrad
men duger ändå, någon nyare (på 90-talet) källa kunde ha används i
stället (t.ex. Andersen, Systemutveckling - principer, metoder och
tekniker). När man hänvisar till en källa som finns i någon annans bok
(t.ex. du använder Maddison, 1983, cited in Whiteley 2004), bör man
hänvisa i referensförteckningen till Maddison också.

Annars är det ett bra arbete.

Mvh,
F


Värt att notera, 100 poäng är max. Irriterande var att jag hade tänkt ta med en jämförelse som han frågar efter, men när jag väl kom så långt så hade jag glömt bort det. Och vad gäller litteraturen så kunde jag inte hitta någon nyare på SU:s bibliotek om strukturerad system analys och design. Jag ser det som lite konstigt dock att det bara var ett par meningar som var lite oklara, jag sov ju bara några timmar....

Extra duktig känner jag mig eftersom de troligtvis är det bästa resultatet någonsin för mig i en uppsats. :-D

No comments: