Thursday, February 02, 2006

Att dejta en trollkarl.

Ok, det var väl inte en regelrätt dejt, men en middag efter jobbet -och tydligen hade han bokat bord också.. Själv ville jag mest prova pizzan på the pizza-place, restaurangen har kommit på en andra placering i VM i pizzabakning (årtal okänt). Dessutom var det skönt att slippa tänka på matlagning när jag kom hem efter en hård dag på jobbet och tidigare vääääldigt få timmars nattsömn. Vad han ville, det tänker jag inte spekulera i.

Efter lite musik- och datasnack började maten sina på tallrikarna. Pizzan är att rekommendera!! Plötsligt kom det fram en kortlek. Klöver kung stod i centrum för min uppmärksamhet under en stund, av någon anledning så lyckades den dyka upp hela tiden, vare sig det var jag eller min bordskamrat som höll i kortleken. Poker visade sig vara omöjligt att vinna med en trollande man som motspelare. Vattenglas försvann och kom tillbaka, likaså mitt lyckomynt (en kanadensisk dollar som jag på omvägar fick ta emot i Israel). Det läskigaste var nog ändå, när jag omedvetet blev påverkad till att välja spader fyra.

Klockan blev mycket, servitrisen kom in med notan och vi fick dra oss iväg hemåt.. En högst intressant kväll var slut, men jag tror tyvärr inte att föremålen för våra intressen har någon gemensam nämnare.

1 comment:

Anonymous said...

vem vem vem??? hjalp! jag har alltsa inte kollat pa ett tag...!