Sunday, March 01, 2009

Intressant i media

Kolla in senaste avsnittet av Vetenskapsmagasinet. Det riktigt intressanta börjar i 17de minuten. Tårarna forsar nerför kinderna när jag ser dessa bilder på alla oskyldiga barn. Två heroes från NORWAC intervjuas...

En väldigt bra artikel i DN om SFI.

Och avslutningsvis Uppdrag Granskning, som den här gången granskar fiskodlingen. Det är då tur att den norska laxen är för dyr för oss att köpa. Nu när jag vet att det går åt 2,5 kilo fisk från de redan utfiskade haven för att odla 1 kilo lax, så skall jag väl förhoppningsvis kunna sluta kasta de längtande blickarna mot fiskdisken...

Nu är det läggdags. Imorgon är en ny dag!

EDIT: Jag glömde ju att påpeka något jag lärde mig ikväll, att nio av tio stora fiskar i haven har försvunnit...

EDIT 3 mars 2009: En uppföljare till den totalt misslyckade svenskundervisningen och medföljande integration i Sverige...

2 comments:

Zahra said...

Hmm skrev en lång och gullig kommentar men din dumma blogg ville inte publicera den... :(

Men min point var att jag vill prata med dej, min saknade syster! Så kan vi ta en skype-date nåt tag nu när du är ensam och övergiven? Typ imorgon kväll?

Kramar!!

it's a lifestyle... said...

Alltså, nu är det så att jag är väldigt upptagen med att vara ensam, så jag vet inte om jag hinner ikväll..... :-) Nej, skämt åsido. Min tid är din tid! Jag har ett seminarium till kl 18 (kl 19 finsk tid) så vi kan ju ses efter det.

Det verkar som att min blogg inte vill ha dina kommentarer.. Det där har väl hänt dig förut, vill jag minnas. :'-(

Weeee... Jag skall få prata med min allra bästaste bästa favvo-syster!! :-)

Ma'salama.