Wednesday, March 04, 2009

Till alla skribenter...

Har precis avslutat ett seminarium. Kastar en hastig blick på dem roliga nyheterna som trillat in på min Google Reader, dvs artiklar från Computer Sweden och nya blogginlägg. Muslimah Media Watch har än en gång kommit med värdefull information, How to Write about Muslims. Särskilt gillar jag den sista punkten, Rule #9: Leave the headscarf alone. Den regeln kunde lite flera skribenter och tyckare runt omkring oss ta på lite större allvar. Om ni undrar varför så kan ni läsa MMW:s alldeles förträffliga förklaring...

I övrigt måste jag säga att även om jag inte alltid håller med i vad som skrivs, och även om innehållet ibland är lite väl förutseende (som att kvinnorna i Gaza porträtteras som offer -de ÄR ju offer), så är jag fascinerad över hur bra bloggen lyckas följa vad som händer runt omkring rörande den muslimska världen på denna jord. Bloggen har bl.a. tagit upp diskussionerna som förts om hijab inom den norska polisen och Halal-tv.

Nu måste jag övergå till matematikens värld. Yippiiieeee!! :-) Allvarligt! Skulle det finnas distanskurser i matte så skulle jag satsa på det!

No comments: