Thursday, March 12, 2009

kort uppdatering om mitt oerhört intressanta och händelserika liv

Jag studerar och studerar och studerar. Men egentligen inte så mycket den senaste tiden. :-) I tisdags var jag fullt upptagen med att göra ingenting och allting, dvs leta flygbiljetter till mig, familj och vänner, prata i telefon och äta, minns jag rätt så tog jag en siesta också.. Igår var jag tvungen att på förmiddagen förbereda mig inför mitt arabiska seminarium och sedan delta på seminariet och sedan var det full fart med att städa och tvätta lakan och gardiner.

Inatt kom min man hem igen, efter elva långa dagar i Marocko. Nu har vi frysen full med baghrir och rsisa. Svärmor och hennes väninna hade stått i tre timmar och lagat baghrir åt oss.... Dem är för snälla de där två! Må Gud belöna dem!

På tal om mödrar... Mor och bror kommer incha allah hit i slutet av månaden och sedan kommer incha allah en kompis hit andra veckan i april. Jag ser fram emot att ännu en gång "göra Paris" på allt för lite tid!

Nu måste jag fixa lite mat innan jag fortsätter med matematiken! :-)

No comments: