Thursday, September 17, 2009

krångel

Jag skulle precis börja beklaga mig över att Eid i värsta fall infaller på tisdag, vilket skulle betyda att jag först måste jobba för att sedan komma hem till ett tomt hus (morfar, som varit utanför dörren två gånger den här sommaren, skall till stan på sjukhusbesök på tisdag), men så ser jag på Islamguidens hemsida (som för övrigt är den enda webbsida jag använder Internet Explorer för, eftersom utvecklarna tyckte att "du kan väl använda IE om det inte fungerar med Firefox" när de inte orkade laga scriptet på sidan) att Eid mera troligen är på söndag redan. Nu får jag nästan panik.. Jag som ju vill till en moské, men jag hade ju tänkt stanna här i helgen och plugga franska..

Åtminstone så har jag nu fått mitt namn ändrat även i det här långsamma och extremt byråkratiskt krångliga landet! Men det stod att jag fortfarande var ogift... Och de pappren lämnade jag in innan namnändringspapprena... Det är liksom två år sedan nu som jag gifte mig... (Huj vad tiden går!)

3 comments:

Ala said...

InshAllah kheyr!
Eid mubarak i förväg!

Unknown said...

Inatt (fredag ---> Lordag) infaller 29 Ramadan och altsa kan Eid omojligen infalla pa tisdag, utan senast mandag.

it's a lifestyle... said...

Abu Hamza >> Du har så rätt käre broder! Jag var väldigt ouppmärksam... Eid mabrouk!

Ala >> Eid Mabrouk till dig också! Må Allah acceptera din och min och alla muslimers fasta.