Thursday, August 17, 2006

Fattigdomen minskar och kokainet ökar...

Med en gratis kulturfestival som pågår mitt i stan och artister som Susana Baca och Macaco, kunde man tro att jag skulle hänga vid Kungsträdgården på kvällarna. Men icke! Jag sitter nämligen på jobbet fram till tio-halv elva på kvällen och väntar på synkroniseringar som hängt sig och gör kvalitetskontroller på miljoner kataloger.

Aj! Jag gjorde en missbedömning på aborren och stoppade munnen full med ben.

Före jobbet hann jag idag ta en sväng ut till Vallentuna. Lilla Klara var så söt! Och hon har vuxit hur mycket som helst sedan jag senast såg henne, strax före min semester. Då var hon det lilla knytet som man var tvungen att hålla försiktigt, nu var hon den lilla söta flickbebisen (med "Superbaby" i rosa på bröstet) som satt med stadigt huvud och sparkade med benen. Hon lyssnade på när man pratade med henne och hon höll sina tal och konversationer för (och med) sin mamma och mig.

Nu är klockan halv ett på natten och jag har precis svalt de sista tuggorna mat, det är bara sängen som gäller nu.

Nu är klockan några minuter senare och jag har precis diskat. Det tar alltid evigheter för mig att skriva i bloggen, eftersom jag gör tusen saker emellan. Under tiden som jag diskade började jag att fundera.. på saker som jag inte får fundera.. och på annat.. som att varför jag är så blåögd och tror på allt som alla säger? Först långt efteråt börjar jag att lägga ihop ett och ett och tycka att saker inte stämmer. Som exempel kan jag nämna O som först säger att han precis fått uppehålls- och arbetstillstånd, för att nästa gång vi pratar säga att han inte har några papper och därför flytt(at) till Belgien (och vill att jag kommer dit, eftersom han utan papper inte kan komma hit -idiot).

Just ja, kanske jag skulle berätta att jag funderar på att köpa en lägenhet vid Drottninggatan/Klarabergsgatan.

1 comment:

Anonymous said...

vad? öh? allvarligt? hur då? rånat en bank -eller bara jobbat halvt ihjäl dig? wow. köper du en åt mig med?