Tuesday, August 29, 2006

V A L

17 september -då smäller det! Kommer vi att bli blå? Eller sitter den röd-gröna färgen kvar i oss? Blir det skattesänkning eller blir det gratis tandvård (för de upp till 24 år)? Trängselskatt eller inte?

Här har jag gått och stängt öron och ögon för att varken höra eller se. Jag har trott att jag inte får rösta, men det visar sig att nordiska medborgare som är folkbokförda i Sverige får rösta till landstings- och kommunfullmäktige. Wow! tänker säkert många med ironi i tanken -Ch som inte ens röstade i sitt lands presidentval.. Men jag tänkte verkligen göra det, det var min avsikt!! Så nu är det bråda dagar.. Jag måste bestämma mig för ett parti och eventuellt en person.

Nu ska jag s o v a , jag har under hela eftermiddagen och kvällen suttit med en lärljunge vid min sida på jobbet. Det är tungt att sitta och förklara allt man gör, speciellt när man ser att tiden rinner iväg och trots att man har mycket kvar att göra så vill man inget annat än hem...

1 comment:

Anonymous said...

ja, lärjungar är tunga - jag planerar dock att förvandla min, som jag får nästa vecka tror jag, till min slav... han ska få göra allt trååååkigt (vilket iofs är det mesta). moahahaha!