Sunday, August 13, 2006

Å -land!

Gårdagskvällen firade jag med en krogrunda i min hemstad. En första alkoholfri drink beställde jag in på F.P. von Knorring, sedan blev det en mineralvatten på Indigo och slutligen släppte jag loss med en kaffe och flertalet vatten (för att kyla ner mig mellan dansvarven) på Arken.

Jag skvallrade om allt och alla på flertalet dialekter med mitt sällskap, K. Jag såg många kända och mindre kända ansikten. Emil, en vän från både tidiga simmar-år och mina åbo-år, och hans bror Samuel -som jag inte sett på evigheter, var med en riktigt söt vän -tyvärr fick jag inte möjlighet att prata något närmare med honom.

Jag var nära att hamna i slagsmål också. Mot slutet av kvällen närmade sig en stupfull kille mig bakifrån, han började tafsa på mig och nypa mig (jag tror att han var ute efter att nypa mina bröstvårtor men efter allt för högt alkoholintag hade han tappat greppet om var någonstans brösten sitter). Jag blev förbannad, slog undan hans händer och tog ett steg ifrån honom. Han fattade typ ingenting och jag tänkte att om han rör mig en gång till så j-lar slår jag till honom. E:s spanske pojkvän, V (som börjat jobba på den rånade bankens IT-avdelning), kom till min undsättning och ställde sig nära bredvid mig tills den onyktre försvunnit.

Efter stängningsdags så cyklade jag hem. Vid 04:03 kröp jag ner i min säng och kl 11:00 gick jag på högmässa i kyrkan.

No comments: