Friday, July 13, 2007

jag brinner!

Jag börjar med att önska mina läsare en trevlig fredag! Egentligen borde jag nog inte blogga i det här läget, det enda positiva jag kommer att skriva så har jag nog redan skrivit..

Jag befinner mig i ett brinnande tillstånd, svetten rinner och jag är helt matt. Det är bara 28 grader (enligt väderflickan på Rabat flygplats), men jag har däremot feber.. Inte nog med det, jag har glömt mina inloggningsuppgifter till en av nätkurserna jag håller på med. Jag har ju alla inloggningsuppgifter sparade på min dator -som för en tid sedan valde att sluta fungera. Jag berättade om det.. En dag så vägrade den bara att starta.. En liknande sak hände mig tidigare, men då gällde garantin ännu.. Det är helt klart ett måndagsexemplar jag har fått! Efter påtryckningar har jag även formaterat min blivande mans dator (den jag nu använder och i stort tagit över genom att sätta svenska tangentbordet som default :-D ). Problemet nu är att jag inte kan installera Office-paketet, installationen stannar halvvägs och säger något kryptiskt på franska.. Jag sitter här och vill skriva klart ämnesbeskrivningen till min uppsasts, men att arbeta i wordpad är inte så roligt. Och inte kan jag tänka klart, utan blir mest bara störd av mina feberyrningar.

Hindersprövningen som lades på posten där hemma för tre veckor sedan har fortfarande inte kommit. Som jag mår nu så skulle jag inte vilja något hellre än ligga ensam hemma och inte behöva sitta och vara trevlig utan att kunna kommunicera.. :-S Jag hoppas att pappret kommer snart! Nu ska jag skölja av mig med lite kallt vatten (händer, mun, ansikte, armarna upp till armbågen, hårbotten, öron och fötter -ni vet vad det gäller.. :-) ), sedan ska jag söka styrka och uppmuntran från den allsmäktige. Efteråt väntar couscous... Så där helt jätte hemskt har jag det nog inte, men ibland när man är sjuk så måste man få tycka lite synd om sig själv.. :-) Imorgon kommer H incha allah äntligen hem igen!

3 comments:

sedermera said...

bädda ner dig!!! o se till att dricka tillräckligt med vatten!

krya på dig & kram från nurse malin

Anonymous said...

Ååååh... :-( Världen största lastbil med sympati till dej... Må Allah ge dej styrka, tålamod och hälsa!! Så får du en avståndkram från mej - KRAAM!

Anonymous said...

fint med majakovskijcitat! ååååååååh! hoppas du mår bättre nu!