Tuesday, November 27, 2007

Ur-tråkigt inlägg!

Efter att det tagit fyra timmar för mig att stiga upp, duscha, klä på mig och äta frukost (och prata med min värdinna!) har jag till slut tagit mig ut ur lägenheten, det är snö ute. Jag sitter på Arken. Jo, när jag väl slutat gå till Arken på nätterna, så har jag börjat gå till Arken på dagarna. Bredvid mig sitter tre studenter och diskuterar kvinnans sexualitet.

Jag läser på DN.se och kommentarerna kan inte hållas tillbaka. Jag hoppas att det blir fällande dom både här och här. [U]ndersökning, som bygger på verkliga olyckor. Jo, men har de tagit hänsyn till vilken typ av människor som kör bilarna också? Hm, om man flyr hals över huvud från sitt hem, hinner man gå förbi ambassaden och fixa ett visum på vägen? Och om man inte hann ansöka om ett pass innan? Eller hur ska man komma legalt in i landet som flykting? Okej, inte för alltid kanske, men just nu idag när snön ligger som ett tunt täcke över marken, så vore det skönt att ha det här. Som invandrare är det tydligen bäst att satsa på en arbetsplats där utbildningsnivån och åldern är hög.

Nu måste jag skriva den där arbetsansökan. Vi hörs!

2 comments:

Anonymous said...

Amen, sister! Jätte bra inlägg Crish, länge sen jag läste din blogg senast.
Kul att du e här, ja e förresten ledig imorn, kanske vi kan alla tjejer fara ut och äta tillsammans.

Anonymous said...

Alltså d va jag... :)Kia