Tuesday, November 06, 2007

virr varr...

Ledsen för att jag uppdaterar så mycket, det blir massor av tråkigheter för er att läsa, men jag får ingenting studerat just nu, utan sitter mest och surfar omkring på Skatteverkets, Migrationsverkets och Vägverkets hemsidor... Jag har just upptäckt att jag redan efter två år kan ansöka om naturalisation, något som jag eventuellt har läst tidigare men sedan glömt bort.

Nu är frågan den, ska jag vänta med att ansöka om naturalisation till det att min man har uppehållskort? Eller ska jag skicka in en ansökan och betala hujedamig 1500 sek, för att sedan vara beredd att flytta till något annat EU-land där vi kan applicera samma EU-lagar gällande uppehållskort?

Aargh!! Jag avskyr all denna byråkrati!! Allt jag vill är att 1. få vara tillsammans med min man 2. bli svensk medborgare och 3. bo i ett land där vi båda får jobb. Ska det vara så svårt??

I och för sig så är de där 1500 sek ganska så non-existing i just detta nu, så antagligen blir det att vänta ett tag eller så -tills vi får något jobb........ Är det någon som är villig att anställa en ingenjör (snart) med master inom analytisk finans samt en (snart) Nat.kand (förhoppningsvis med Fil.mag (data) + Fil.kand (ir) efter en sisådär 15 år)? :-) Just ja, en sak till... Vi är muslimer och jag bär sjal...

3 comments:

Anonymous said...

HEJ VIRRVARR!ha int skrivi har pa lange...ska vi ta d pa lappiska:)
ja kanner ett enda virrvarr ja me,lagenhetsproblem i bcn e inge kuuul.......
men ja saknar dig och hoppas att vi ses igen snart...men nasta gang kanske inte sa kort och overraskande:)
kram pa dig

it's a lifestyle... said...

anonymous >> tihi.. du kunde inte gjort det tydligare om vem du är.. lappiska, bcn, ses kort och överraskande.. :-D men, har ni lägenhetsproblem igen nu? :-( jag hoppas på att det ordnar sig! men det brukar det ju göra också, förr eller senare. kram på dig me'

Anonymous said...

NAMEN GREJEN VA JU ATT D SKU VA LITE SOM ETT SKAMT...anonym jovisst hej:) (inte sa varst..)
men jag hoppas vi ses snart och att du har d bra!!
halsa din man (aven om jag aldrig traffat honom:), men halsa iallafall!)
kram