Friday, December 21, 2007

Dumma Nobel -var du tvungen att hitta på det där? *

Audho billah, la hawla wala quwta illabillah.

Vem spränger sig själv i en moské?? (DN.se) En sak är säker -det kan inte vara någon som fruktar Allah. Nu kanske någon vill påstå att jag gör takfeer. Men snälla någon, är det tillåtet med självmord i islam? Är det rätt att spränga Guds hus, den plats man bör tycka bättre om än sitt eget hem? Det enda fina med dådet måste vara att de som dog, dog under bön. Vilket leder till följdfrågan om man verkligen kom åt den fd inrikesministern? Jag menar, det är ju inte straffet i den här världen som räknas i slutändan..

* Jag tar för givet att mina läsare vet att jag inte alltid är 100 procent seriös i vissa uttalanden, i det här fallet rör det rubriken, där jag vill säga att jag är trött på bombattentat och tycker istället att människor kan få leva, jag är inte ute efter någon debatt huruvida dynamitens positiva effekter borde uteblivit.

No comments: