Monday, December 10, 2007

Help, please.

Jag behöver hjälp av er, kära läsare. Som jag nämnt tidigare så försöker jag lite smått i sakta fart att gå genom lådorna i mitt rum, för att slänga onödigt skräp och för att spara det jag kommer att behöva i framtiden.

Min första fråga är, känner jag någon som hejar på fotbollslaget Arsenal? Förutom jag själv förstås..

Min andra fråga är, vad gör jag med alla fotografier som jag har på A?? Självklart vill jag ju spara mina foton, men samtidigt så har jag och min man aldrig pratat om min historia, och han vill helst inte veta något heller -speciellt om just den här biten av mitt tidigare liv. Så hur gör jag för att kunna ta fram mina foton och under en lugn hemmakväll sitta och titta på dessa och kanske berätta om när jag var till Malta, utan att jag hamnar på att berätta om "han där" som jag delade sex år av mitt liv med? Just det, sex år.. Så ni kan ju tänka er på hur många foton han är.. Ska jag bara slänga allt?

2 comments:

Bonden Paavo said...

NEJ!!!!! inte slänga NGT! jag skulle inte kunna göra det, alls. jag menar halla; det handlar om ditt liv, ditt pasado, det kan inte bara försvinna. ok att allah o islam suddar ut allt fult, sa man kan börja pa nytt igen -men; INTE SLÄNGA NGT!

du far väl spara det i en lada hemma hos din mamma el ngt. + att h maste ju ända första att du varit i förhallande(n) förut -eller har du inte sagt ngt? du behöver ju inte prata om det hela tiden, varje dag -men det är ju helt normalt att folk har förhallandepasadon, och det maste han kunna ta. du behöver ju inte gotta ner dig i detaljer -men han maste ju ocksa kunna första att du inte bara kan lasa ute/slänga bort just ex 6 ar av ditt liv!! o det har ju ända ingenting med er att göra. the past ÄR ju just the past. no prob.

sa jo; berätta, sa länge du inte gör stor grej av det -är ju som sagt helt normalt, o han har ju ingen anledning bli svartsjuk, osv. samtidigt, som kan han helt vara din, osv osv, om han inte vet? om han inte vet lite om 'tidigare ch' ocksa? man formas ju ända av sitt pasado. och det finns ju def vissa bitar där som gjort dig till den du är.

inte göra allt sa krangligt!! :)

pöss!

Anonymous said...

jaha, sa vad händer?!! jag har traaaaaaakigt!! ingen jävel är online ngnstans! (och jobba vill jag ju inte.. :))

(om du förövrigt undrar över m's tystnad, sa är hon hemma sjuk, precis som alla...)