Friday, December 07, 2007

Gymnasietiden

Eftersom tent-tider närmar sig så försöker jag städa upp lite bland lådorna i mitt rum (!) och hittar bl.a. gamla prov från gymnasietiden. Innan de hamnar i pappersreturen så kastar jag ett snabbt öga på dem och en kort resumé följer.

  • Första kursen i finska var någon slags förberedelsekurs och inget vitsord delades ut, men i provet lyckades jag kamma hem 8+, därefter höll jag en helt annan nivå... *generad* Jag borde absolut inte publicera dessa resultat här.

  • Den enda nian jag fick på en uppsats i svenska var då jag skrev om jämställdhet och männens dominans i media på bekostnad av kvinnorna. Och det trots att jag på den tiden knappast visste vad feminism handlade om.

  • I ett religionsprov skrev jag att [V]i tror på tre individer som finns i EN individ och kammade hem en poäng. Al-hamdoulillah så fick jag efter några år användning för mina matematikkunskaper och förstod att 3 = 1 inte är sant.

På tal om gymnasietiden. Mina Lusse-vänner, kommer ni ihåg skön-Jhonny? Kan han ha en yngre bror? I och för sig så borde denne eventuelle broder vara ganska så mycket yngre, så kanske inte. I alla fall så har jag sett en kille i Åbo som liknar såååå mycket på denne skön-Jhonny. För er som inte gått Lusse, han kallas inte skön-Jhonny för att han var skön, utan för att han skönade.

No comments: