Thursday, December 20, 2007

Update. Masha Allah!

Joo, visst har jag en hel del att skriva om. Men som vanligt så har jag inte alltid tid, och nu har jag ju varit utan min dator ända sedan tisdag eftermiddag. Stackars mig!

En sjuk grej måste jag berätta om.. Jag vet inte vad som hände med mig på bussen från Kapellskär till T-Centralen, eventuellt var det någon choklad-psykos, eller också bara att det var väldigt varmt. Allting bara vred på sig framför mina ögon, tom mitt huvud vred sig åt höger, jag fick anstränga mig för att hålla det rakt fram, mina armar svävade lätt och jag hade inte kontroll över vad jag gjorde med dem. Jag började kallsvettas och kände en viss panik, en panik för att jag inte hade valt själv att i detta tillfälle få denna känsla, en panik för att jag trodde jag lagt de där upplevelserna bakom mig. Mina tankar snurrade kring vad har jag fått i mig och varifrån kan jag ha fått det. De gånger jag tidigare upplevt samma känsla inom mig är när jag intagit MDMA..

På tal om MDMA, jag läste just att [a] small percentage of users may be highly sensitive to MDMA; this may make first-time use especially hazardous. This includes, but is not limited to, people with congenital heart defects, d.v.s., sådana som jag. Men, hade jag läst detta för några år sedan, så hade jag bara ryckt på axlarna och sagt att jag tar risken. Tänk vad man förändras...

Vad som hände igår berättar jag en annan gång! Nu ska jag incha allah hjälpa mamma att baka!

2 comments:

Bonden Paavo said...

uuh! vad äckligt!! varför ingen dator? vad hände igar?! :)

it's a lifestyle... said...

Jag åkte till Stockholm på tisdag kväll för att fira Eid på onsdag, och jag kom tillbaka på torsdag eftermiddag. Eftersom jag stannade så kort tid och bara skulle haft tid att använda datorn under båtfärderna, så kändes det inte värt att bära på den. Men vad som hände igår? *funderar* Jag lagade (halal) köttbullar och hjälpte mamma med lite småkakor och drömtårtor. :-)