Tuesday, December 04, 2007

What??

Snacka om att göra bort sig. Jag är helt chockad. Hur kunde det gå så här?

Vanligtvis brukar man känna på sig om man blir godkänd eller ej, eller så brukar man känna på sig om man ligger på gränsen och därför inte vet om man blir godkänd eller ej. Men att man är säker på att bli godkänd -och sedan inte blir det, det är inte ofta det händer. Det hände med matris-kursen som jag envisades med att försöka ta under mina första år i Åbo (jag hävdar fortfarande att kursens examinator inte tyckte om en tidigare professor med samma efternamn som jag, och därför vägrade godkänna mig -jag kunde ju hela kompendiet utantill).

Nu har det hänt igen. Den här gången var kursen investeringsplanering. Mina poäng enligt frågorna blev som följer,

fråga 1 - 3 p

fråga 2 - 5 p

fråga 3 - 3,5 p

fråga 4 - 2 p

dvs 13,5 poäng av 40. Chockerande.

Varning, egotrippad paragraf följer! Jag vet att detta inlägg knappast är av intresse för mina läsare, men jag skriver inte för er, jag skriver för att få mina tankar ur mig och för att förhoppningsvis ta mig ur mitt chocktillstånd och komma över min ilska.

Sannolikhetslära och flerdims analys väntar.. Likaså bastun.

2 comments:

Anonymous said...

Stackarn! Såntdär suger! :-(

Anonymous said...

näej gulle, vad jobbigt!! huuuu. lycka till iaf!! kram!!!!!!!!!