Tuesday, May 13, 2008

Lite av missfoster kanske jag är ändå...

Har suttit på Dauphine universitetet flera timmar idag! Det var hemskt! Alltså, inte kanske att sitta där, jag fick ganska mycket studerat, så det var bra. Men själva universitetsbyggnaden var hemsk! Jag fick hemska känslor av amerikansk high school när jag steg innanför dörrarna till universitetet. Hög musik, riktigt fult och smutsigt. Och alla bara stirrade.... :-| Men jag såg en tjej med sjal!! :-)

Hemma igen möter jag en äldre herre på gården. Här hälsar alla vanligen med ett glatt 'bonjour' och trots att jag inte ännu förstått vilken tid på dagen man övergår till 'bonsoir' så gör jag mitt bästa till vara trevlig. Med andra ord, jag hälsar artigt och tydligt på mannen medan han totalignorerar mig, förutom ett litet hånfullt leende som han lägger på sina läppar. :-(

Nu har jag huvudvärk igen, men borde absolut börja med maten, klockan är redan halv nio och maken har kommit hem...

PS. Upptäcker att jag inte helt kopplat samman rubriken med övriga texten -jag skyller på dagens alla studietimmar. Tanken var att jag kanske är ett missfoster som folk inte vill hälsa på... Men jag tar det lugnt ändå, den äldre herren får nog sitt straff förr eller senare (antagligen mera förr än senare)!

2 comments:

Ikke trist pessimist said...

Jag förstår att du tänker på det, men glöm det! På universitetet: Dem är säkert bara nyfikna. Den äldere herren: Tja? Kanskje han fick sjukt någonstans?

it's a lifestyle... said...

Ja, du har nog rätt! Jag vet ju själv, det är klart att jag är nyfiken och tittar när jag ser någon som ser annorlunda ut.. Och den äldre herren kanske inte hörde mig, helt enkelt... :-) Jag gillar ibland (ofta) att se saker från den negativa sidan, har jag märkt.