Sunday, May 04, 2008

"Nu är jag arg" eller "Frankrike är inte bättre än Finland"

Det är en sådan härlig dag där ute, varmt och soligt. Det är precis en sådan dag som det skulle smaka gott med en glass! Eller varför inte en liten chokladbit? Problemet är ju att det är söndag........

Precis! Så som i Finland så är det också här i Frankrike -söndagen är en helig dag! Det betyder att allting är stängt! För ett tag sedan trodde jag ändå att jag hittat min räddare i nöden, Ed vid Port de San Cloud. Så glad i hågen och redan med en imaginär smältande glass i handen traskar jag iväg...

En timme tar det för mig att gå till Ed och tillbaka. Resultat: Ed var stängt! Jag får se både choklad och glass gå upp i rök! ARGH! Det enda positiva är väl att jag fick motion och kom undan kaloriintaget.

Just ja, vår spis slutade fungera igår! Så nu är det bara kall mat som gäller. Men kall mat är ju inte precis som en kall glass...

No comments: